Take-X

Door samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven verkleinen we de kloof tussen opleiding en arbeidsmarkt binnen de media & ICT.

De AV/ICT- arbeidsmarkt verandert in hoog tempo. Het doel van Take-X is om het mediaonderwijs actueel te houden en de aansluiting op het werkveld verbeteren. De focus ligt op het ontwikkelen van innovatieve vormen van (hybride) onderwijs met bedrijven in contextrijke leeromgevingen. Hierdoor kan er proactief ingespeeld worden op de technologische en digitale veranderingen in de markt. 

Take-X is een samenwerkingsverband van het ROC van AmsterdamMBO College Hilversum, Mediacollege Amsterdam, Media Perspectives, Hogeschool Utrecht en mediabedrijven. Het is een breed gedragen initiatief binnen de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Het bestaat uit toonaangevende en trendbepalende mediabedrijven rond het Media Park in Hilversum en vanuit de mediabroedplekken in Amsterdam, drie innovatieve brancheorganisaties, de samenwerkende gemeenten binnen de MRA en de provincie Noord-Holland. 

WIl je met jouw bedrijf nieuw media- & ICT talent begeleiden en helpen op weg naar een mooie professionele toekomst? En wil je weten hoe je dit kunt doen? 

Bekijk dan hier de mogelijkheden

Actueel

Marlies Puijk HR manager NEP over opleiden in de praktijk

Marlies Puijk over het belang van studenten opleiden in de praktijk

In onze publicatie: “Geef ruimte om te groeien” praat Marlies Puijk over het belang van het opleiden van studenten in de praktijk. Waarom is het belangrijk en wat heb…

Lees meer

Samenwerking NEP en de opleiding Associate Degree Digitale Techniek & Media

Bij de binnen Take-X ontwikkelde opleiding Associate Degree Digitale Techniek & Media aan de Hogeschool Utrecht zitten ze niet stil. De kracht van deze opleiding is dat er een…

Lees meer
Take-X student aan het werk

Publicatie: Geef ruimte om te groeien!

Op 7 oktober presenteerden we onze publicatie: Geef ruimte om te groeien! Een mooie gids over het begeleiden van mbo- en Associate degree-studenten binnen een creatieve organisatie. Hoe kun je…

Lees meer